Follow us on...
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
Register
Save
Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Little Dreamer
    Join Date
    08.15.02
    Age
    44
    Location
    NYC
    Posts
    20
    Last Online

    12.31.69 @ 04:00 PM
    Likes
    0
    Liked 0 Times in 0 Posts

    Comparing Van HALEN to Van Hagar is like comparing Led Zeppelin to Coverdale/Page or The Firm. Yeah it's still Jimmy Page, but it sounds like shit, ala Van Hagar.

    Roth/Ed Van Halen were a DYNAMIC song writing team. Similar to:

    Jagger/Richards
    Plant/Page
    Lennon/McCartney
    Daltrey/Townshend

    Now, look at the names above and look what they did individually.......

    Mick Jagger: Made a few shitty solo albums and one decent one. Overall: Crap

    Keith Richards: Made a few solo albums with his "bar band". Overall: Crap

    John Lennon: Made several solo albums with Yoko. A few decent songs, His solo material is not even in the same solar system as his collaborative efforts with the Beatles. Overall solo effort: mediocre

    Paul McCartney: See John Lennon insert Linda.

    Roger Daltrey: The Who....Fantastic lyrics....Solo: Two Words: "Free Me" Overall: Putrid, Stinky SHIT!

    Pete Townshend: A few solo albums, a decent song here and there. Overall: Crap

    Now let's do the same thing with Roth/E. Van Halen.

    David Lee Roth: Solo career 1 stellar album (Eat'em and smile) and a few mediocre/crap albums and one god awful shitty album (YFLM). Overall: Mediocre/Crap.

    E. Van Halen: Solo Career a few albums with Sammy Hagar(a very average solo artist). All the albums were pure shit. A decent song here and there. Overall: Crap

    I include Van HAGAR as Eddie's solo career...such as I do Jimmy Page....eg. The Firm.

    Let's continue and use Page and Plant. Anyone with half a brain knows that Page and Plant were the talent and main songwriters of the band, Up to and including "Presence". Jones and Bonham contributed, but minimally. Most of us will agree, Zep Haters aside, That the albums up to this point were AMAZING.

    Fast forward to the early 80s....Jimmy Page writes songs with Paul Rodgers...they call it "The Firm" Result: Pure Shit! Jimmy could have called it Led Zeppelin (Jimmy owns the name) but he didn't. He respected what it stood for. In 1968 had Jimmy named the band "Page" instead of Led Zep.....I bet you anything in the early 80s he would not have called The Firm, Page.

    Do you see were I am coming from?????? While some may not agree with me, maybe others will.

    BTW...I am not a "Rothtard" or what ever Roth worshippers are called. I would LOVE to see a Van HALEN reunion as much as I'd like to see a Led Zeppelin reunion. However, a Van HAGAR reunion would be about as exciting as The Firm getting back together.

    Sammy Hagar is nothing but Paul Rodgers or David Coverdale...he is artificial, he is filler. David Lee is correct, Edward Van Halen is guilty of wasting time.

    How many say I?
    banned 3x

  2. #2
    Sinner's Swing!
    Join Date
    06.28.02
    Age
    41
    Location
    Michigan
    Posts
    2,933
    Last Online

    09.27.16 @ 07:15 PM
    Likes
    91
    Liked 14 Times in 12 Posts

    That post is either going to get ignored, or you're gonna get creamed for it, so I'll leave you with something positive:

    I don't agree with your statements, but I too like to drink PBR. [img]graemlins/devil.gif[/img] [img]graemlins/drunk.gif[/img]

  3. #3
    Atomic Punk hain23x's Avatar
    Join Date
    01.03.00
    Location
    way down yonder in Louisville
    Posts
    7,518
    Favorite VH Album

    Fair Warning
    Favorite VH Song

    Mean Street
    Last Online

    09.28.16 @ 01:25 PM
    Likes
    19
    Liked 425 Times in 183 Posts

    Originally posted by PBR Streetgang:

    How many say I?
    I [img]graemlins/thumb.gif[/img]
    Eat Us and Smile!

  4. #4
    Beloved Glenn's Avatar
    Join Date
    11.16.99
    Posts
    16,192
    Last Online

    02.13.15 @ 07:56 AM
    Likes
    0
    Liked 8 Times in 1 Post


    Donor

    Originally posted by PBR Streetgang:
    Roth/Ed Van Halen were a DYNAMIC song writing team.

    David Lee is correct, Edward Van Halen is guilty of wasting time.

    I agree with the first part, but who broke up that songwriting unit? Given that, seems like Dave is guilty of wasting time too, wouldn't you say? A mediocre (your words) solo career has just been time wasted since a bad decision in 1985.

    BTW, I think Dave made a lot of great solo music personally. Also, Daltrey didn't write hardly anything in the Who.

    Also, this is a topic for the Opinions forum, so I'm going to send it over there. [img]smile.gif[/img]

 

 

Similar Threads

  1. Hey All You Dave-Heads: Does The Sam and Dave Tour Make Sammy Cool Now?
    By theodore templeman in forum Main VH Discussion
    Replies: 21
    Last Post: 04.10.02, 05:08 AM
  2. Hey All You Dave-Heads: Does The Sam and Dave Tour Make Sammy Cool Now?
    By theodore templeman in forum Main VH Discussion
    Replies: 5
    Last Post: 04.06.02, 07:06 PM
  3. Can dave, or will dave sing Sammy songs???
    By pkjr in forum Main VH Discussion
    Replies: 26
    Last Post: 01.29.01, 09:38 PM
  4. Replies: 3
    Last Post: 10.30.00, 04:11 AM

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •